In goed contact naar een passende afspraak
Binnen Isala Ziekenhuizen zijn er ca. 40 verschillende poliklinieken. Voorheen werd er door patiënten direct contact opgenomen met de individuele poliklinieken voor het maken van een afspraak. Isala heeft als doel het grootste deel van de inkomende telefoongesprekken op te vangen op een centrale plek (het Contact Centrum Isala, CCI) om op deze manier de afzonderlijke poliklinieken te ontlasten en het afsprakensysteem te centraliseren.
Medewerkers van het CCI zullen worden ondersteund door middel van een triage-systeem in de vorm van beslisbomen. De uitkomst van een specifieke beslisboom vertelt medewerkers van het CCI exact welk type afspraak er gemaakt moet worden in het afsprakensysteem van een specifieke polikliniek.
Om dit te realiseren, heeft Isala gebruik gemaakt van de Berkeley Publisher, het onderliggende platform waarmee inhoudelijke specialisten zelf kennis om kunnen zetten in interactieve softwaretoepassingen. Zo creërde werknemers van het Isala Ziekenhuis zelf een platform van triages.
Lees hier meer over het implementeren van telefonische triages bij Isala of bekijk hieronder voorbeelden van het triagesysteem.

