Zorgverleners hebben te maken met grote uitdagingen: aanzienlijke bezuinigingen op de begroting, een toename van het aantal mensen dat gezondheidszorg nodig heeft, hoge serviceverwachtingen van cliënten én onderlinge concurrentie. Een oplossing die helpt deze uitdagingen te overwinnen, is de inzet van kennisintensieve systemen. Hiermee kunt u de kennis en expertise van werknemers gemakkelijk omzetten in toegankelijke, interactieve toepassingen.
Een triagesysteem van Berkeley Bridge zorgt er voor dat de benodigde specialistische kennis op een gestructureerde manier beschikbaar is voor alle medewerkers. Dit wordt middels een heldere vragenstructuur gedaan, in de vorm van een interactieve beslisboom. Deze kennis kan vervolgens worden ingezet voor bijvoorbeeld het bepalen van welke behandeling een patiënt (eventueel) nodig heeft, de medische urgentie van een vraag of dat iemand wellicht naar het spreekuur moet komen. Ook medewerkers met minder gespecialiseerde kennis zijn door deze triagesystemen in staat patiënten snel het beste advies te geven.