SNELBALIEVERGUNNINGEN

Optimale dienstverlening aan burgers en ondernemers
Je bent hier:

Wat zijn snelbalievergunningen?

Met snelbalievergunningen hebben gemeenten antwoord op de steeds veeleisendere klant, die steeds meer zaken online en 24/7 per dag willen kunnen regelen. Een snelbalievergunning is namelijk een elektronisch hulpmiddel dat burgers en ondernemers, maar ook medewerkers binnen de gemeente, ondersteunt in de juiste afhandeling van een vergunningaanvraag.

De gebruiker wordt stapsgewijs en aan de hand van de toepasselijke wetteksten geleid door de processen bij de verlening, weigering, wijziging of intrekking van vergunningen. Per afzonderlijke fase genereert het systeem aan de hand van vragen en door de gebruiker opgegeven informatie de bijbehorende brieven, beschikkingen of formulieren “op maat”. Desgewenst kan, zodra de vereiste toestemmingen bekend zijn, direct online een aanvraag worden ingediend bij de gemeente.

Waar worden snelbalievergunningen voor gebruikt?

Snelbalievergunningen zijn geschikt om alle denkbare vergunningaanvragen en bijhorende processen binnen een gemeente te ondersteunen. Voor de gemeenten is het namelijk mogelijk om zelf alle benodigde stappen, informatie en documenten te definiëren. Dit heeft er mede in geresulteerd dat in de praktijk snelbalievergunningen ondersteuning bieden aan een diversiteit aan aanvragen. Deze aanvragen hebben betrekking op onder andere:

  • Bouwen en slopen
  • Collecteren en verkoop goederen
  • Evenementen
  • Winkeltijden
  • Horeca
  • Openbare weg
  • Groen en afval
  • Et cetera…

Optimaliseer uw dienstverlening

  1. Advies op maat – Bezoekers van uw gemeentewebsite kunnen online een advies op maat krijgen voor de activiteit die ze willen ondernemen.
  2. Integrale klantvraag – Op basis van de hoofdactiviteit worden relevante nevenactiviteiten afgelopen. Tezamen worden de vragen afgelopen die bepalen of er toestemmingen vereist zijn. Dit leidt tot één overzicht van alle benodigde toestemmingen.
  3. Direct online indienen – Zodra de vereiste toestemmingen bekend zijn, kan direct online een aanvraag worden ingediend bij de gemeente.
  4. Kostenbesparend – Door het Snelbalie Vergunningen worden uw medewerkers ontlast, omdat niet alle aanvragen meer persoonlijk behandeld hoeven te worden.
  5. Alle benodigde documenten meesturen – Bij de aanvraag wordt aangegeven welke documenten vereist zijn. Vervolgens kunnen die documenten bijgevoegd worden en meegestuurd worden met de online aanvraag.
  6. Rekening houdend met lokaal beleid – Het lokaal beleid van de gemeente is verwerkt in Snelbalie Vergunningen. Niet alleen wordt er dus rekening gehouden met landelijke wet- en regelgeving, maar ook met uw lokaal gemaakte keuzes en vastgesteld beleid (bijvoorbeeld de Algemene Plaatselijke Verordening).
  7. Altijd bereikbaar – Met het Snelbalie Vergunningen kunnen uw klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week controleren of ze voor hun activiteit een toestemming nodig hebben en die eventueel direct aanvragen.
  8. Alle uitkomsten in een overzichtelijk rapport – Gebruikers krijgen een persoonlijk en overzichtelijk rapport met daarin alle vragen en antwoorden op een rij, inclusief de uitkomsten.

Voorbeelden

Hoe kunnen we helpen?

Bent u benieuwd wat snelbalievergunningen voor úw organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!