AUTOMATISEER UW KENNIS,

VERHOOG UW WAARDE.

Je bent hier:

Wat zou u doen met meer tijd?

Het werk van juridische professionals is veeleisend. Veranderende (en complexe) wet- en regelgeving en de verantwoordelijkheid voor meer taken met minder budget. Middels slimme digitale toepassingen, zorgen juridische organisaties er voor dat zij het hoofd bieden aan de uitdagingen waarvoor zij staan. Zo is het mogelijk voor uw collega’s zonder juridische kennis om een juridisch advies af te geven. Alle juridische kennis wordt namelijk centraal verzameld in een digitale toepassing die toegankelijk gemaakt kan worden voor een door u geselecteerde groep. Hierdoor houdt u meer tijd over voor complexere zaken en kernwerkzaamheden.

Ons doel is om uw werk makkelijker te maken. Iets minder repetitief en stressvol. Het geven van hetzelfde juridische advies keer op keer, is verleden tijd. Net zoals het handmatig opstellen van rapporten, arbeidscontracten, NDA’s en nog veel meer.

Het automatiseren van kennis voegt waarde toe aan uw organisatie, want het is uw expertise – vermenigvuldigd. Hieronder vertellen we u hoe.

Automatiseer juridisch advies

legaladvicesystems
  • Maak uw expertise 24/7 toegankelijk
  • Beperk menselijke fouten
  • Stroomlijn uw klantenintakeproces

Automatiseer juridische documenten

documentautomation
  • Genereer documenten geautomatiseerd
  • Bespaar uren door aanzienlijk minder tijd te besteden aan het handmatig opstellen
  • Minimaliseer menselijke fouten

Wilt u een demo inplannen of meer informatie? Vul dan hier het formulier in en één van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met u opnemen.

Automatiseer juridisch advies

Wat zijn juridische adviessystemen?

Het geven van advies is een belangrijk onderdeel in de praktijk van het recht. Hoewel sommige van deze zaken complex zijn, kunnen veel juridische vraagstukken gemakkelijk worden geautomatiseerd. Dat is wat juridische adviessystemen doen.

Juridische adviessystemen zijn een vertaalslag van juridische vragen, in digitale toepassingen. De meest voorkomende vorm van het beschikbaar stellen van juridische expertise zijn interactieve tools. Sommige tools helpen juridische adviseurs, terwijl andere tools klanten kunnen helpen. Het besparen van tijd en het beperken van risico’s zijn enkele van de voordelen die het gebruik van juridisch advies systemen biedt. Er zijn veel potentiële use cases voor advies systemen in de juridische sector, waaronder:

  • Virtuele juridische bijstand
  • Self-service tools
  • Risicobeoordelingsinstrumenten
  • Compliance tools
  • Advies rond regelgeving
  • Client intake tools

Voordelen van juridische adviessystemen

Documentautomatisering_efficient

EFFICIËNTIE

Juristen kunnen veel kostbare uren besparen op onderzoek en uitleg.

multiple-user

24/7 BESCHIKBAAR

Juridische adviessystemen maken juridische expertise 24/7 beschikbaar, onafhankelijk van kantooruren en drukke schema’s.

expertise

EXPERTISE VASTLEGGEN

Juridische adviessystemen leggen specialistische kennis binnen een organisatie op een gestructureerde manier vast. Op deze wijze wordt kennis op een verantwoorde manier ter beschikking gesteld aan de collega’s zonder specialistische kennis.

equality

TRANSPARANTIE

De transparantie van beslissingen wordt vergroot door inzicht te geven in hoe beslissingen tot stand zijn gekomen.

consistency

UNIFORMITEIT

Juridische adviessystemen beperken menselijke fouten en garanderen een uniform resultaat.

Hoe worden juridische adviessystemen in de praktijk gebruikt?

Een voorbeeld is een procurement tool die automatisch het risico van een contract beoordeelt. Door middel van een vragenlijst wordt een score berekend die beoordeelt of het gaat om een hoog of laag risico. Contracten met een laag risico kunnen volledig geautomatiseerd worden, terwijl de inkoop de contracten met een gemiddeld risico beoordeelt en alleen de gevallen met een hoog risico op het bureau van een juridisch adviseur terechtkomen. Met deze tool kunnen niet-deskundigen en andere zakelijke gebruikers juridische taken uitvoeren zonder tussenkomst van een juridische professional. Het helpt ook om veel routinewerkzaamheden te versnellen en verandert de positie van een juridische afdeling binnen een bedrijf.

Wilt u meer weten over hoe juridische adviessystemen u kunnen helpen meer te bereiken in minder tijd? Vraag hier een gratis demo aan en één van onze vertegenwoordigers zal zo snel mogelijk contact met u opnemen.

“Wij zorgen er voor dat legal counsels meer kunnen doen in minder tijd. Dit doen wij middels het slimmer maken van processen binnen juridische afdelingen.’’

–  Jeroen Zweers, Innovation Director at Kennedy Van der Laan

Automatiseer juridische documenten

Wat is documentautomatisering?

Documentautomatisering stelt organisaties in staat om op efficiënte wijze en foutloos documenten te genereren. Op basis van een vragenstructuur in de vorm van een interactieve beslisboom kan de gebruiker automatisch een contract opstellen. Op basis van de keuzes en input van de gebruiker selecteert het onderliggende systeem de benodigde elementen en genereert een document. Naast alle relevante tekstpassages bevat dit kant-en-klare document de ingevoerde gegevens, de juiste clausules en eventuele variabelen.

Waarvoor wordt documentautomatisering gebruikt?

Dankzij de brede toepasbaarheid maken verschillende organisaties en afdelingen al gebruik van documentautomatisering. Naast gerenommeerde advocatenkantoren die gebruik maken van documentautomatisering voor het opstellen van (complexe) juridische documenten, worden onze oplossingen gebruikt door overheidsinstanties, HR-afdelingen en accountantskantoren. Zij maken onder meer gebruik van documentautomatisering om diverse documenten te creëren, zoals:

  • Arbeidscontracten
  • Mergers and Acquisitions (M&A)
  • NDA’s
  • Ingebrekestellingen
  • Bezwaarschriften
  • Juridische adviezen
  • Overeenkomsten inzake de aankoop van aandelen
  • Leasecontracten
  • Rapporten
  • Et cetera…..

Voordelen van documentautomatisering

Documentautomatisering_documentassemblage

DOCUMENTASSEMBLAGE

Met documentautomatisering kunt u in één keer een hele reeks documenten genereren voor als er bijvoorbeeld sprake is van een fusie of overname.

Documentautomatisering_uniformiteit

UNIFORMITEIT

Omdat alle medewerkers dezelfde teksten en clausules gebruiken, garandeert documentautomatisering uniformiteit in kwaliteit, look en feel.

Documentautomatisering_makkelijk onderhouden

EENVOUDIG ONDERHOUD

Dankzij het gecentraliseerd beheer van uw documenten kunnen eventuele wijzigingen snel en eenvoudig worden doorgevoerd.

Documentautomatisering_hergebruiken

HERGEBRUIK VAN KENNIS

Vaak terugkerende teksten en variabelen kunnen in een bibliotheek worden opgeslagen, zodat ze voor verschillende documenten kunnen worden hergebruikt.

Documentautomatisering_multilanguage

MULTI LANGUAGE

Met behulp van documentautomatisering kunnen documenten direct in verschillende talen worden gegenereerd.

Documentautomatisering_efficient

EFFICIËNTIE

Documentautomatisering stelt gebruikers in staat om (complexe) documenten sneller en eenvoudiger te genereren.

Wilt u meer weten over hoe Berkeley Bridge u kan helpen om uw juridische documenten om te zetten in intelligente templates? Vraag hier een gratis demo aan en één van onze medewerkers zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.